Osnovna škola Ivanja Reka otvorila je svoja vrata 2019. godine, no ubrzo nakon početka rada suočila se s izazovom koji je promijenio obrazovni sustav diljem svijeta — pandemijom bolesti Covid-19. U prvim godinama rada, učenici i učitelji nisu imali priliku ići na izlete zbog mjera ograničenja, no od 2022. godine, uz oporavak od pandemije, izleti i terenske nastave ponovno su postali sastavni dio školskog života.
Izazovi prvih godina: Pandemija Covid-19
S obzirom na to da je škola otvorena neposredno prije početka pandemije, mnogi planirani izleti i aktivnosti morali su biti odgođeni. Tijekom pandemije, učenici su bili usmjereni na online učenje i školske aktivnosti unutar učionica, dok je fizički izlazak izvan školske zgrade bio ograničen. Ipak, škola je kroz digitalne alate nastojala održati duh istraživanja i učenja, pripremajući se za vrijeme kada će učenici ponovno moći izaći u svijet.
Povratak izleta: Nova iskustva i učenje na terenu
S popuštanjem pandemijskih mjera, 2022. godina označila je povratak terenskih nastava i školskih izleta. Nakon što je zadnji izlet 2020. prije pandemije bio onaj u Vukovar, jedan od prvih izleta nakon popuštanja mjera bio je posjet 8. razreda Vukovaru u sklopu projekta „Posjet osmih razreda Vukovaru“. Učenici su kroz ovu terensku nastavu imali priliku iz prve ruke učiti o Domovinskom ratu, posjetiti Memorijalni centar i sudjelovati u edukativnim radionicama koje su ih obogatile znanjem o hrvatskoj povijesti.
Učenici nižih razreda također su imali priliku ponovno otkrivati ljepote Hrvatske. Tako su, primjerice, učenici 3. i 4. razreda pod vodstvom svojih učiteljica posjetili Slavonski Brod, gdje su sudjelovali na manifestaciji „U svijetu bajki Ivane Brlić Mažuranić“. Ovaj izlet bio je posebno zanimljiv jer su učenici putem vlakom putovali u rodni grad poznate spisateljice, gdje su sudjelovali u raznim radionicama i upoznali se s likovima iz njezinih bajki.
Nova destinacija: Pula i Brijuni
Jedna od najzapaženijih terenskih nastava bio je izlet u Rovinj, Pulu i Nacionalni park Brijuni, gdje su učenici imali priliku razgledati povijesne znamenitosti poput Amfiteatra, dok su na Brijunima istraživali prirodnu baštinu otoka te sudjelovali u vožnji elektro-vlakom kroz safari park, što je mnogima bio vrhunac izleta. Ova terenska nastava omogućila je učenicima da povežu gradivo iz hrvatskoga jezika, povijesti i biologije s iskustvom u prirodnom okruženju. Jedan od najzanimljivijih izleta bio je posjet Aquatici — Slatkovodnom akvariju u Karlovcu, gdje su uz stručno vodstvo učili o ekosustavima hrvatskih rijeka i bioraznolikosti. Nakon razgledavanja akvarija, učenici su posjetili i povijesne znamenitosti Karlovca, što je pružilo savršen spoj znanosti i povijesti u jednom izletu. Među posebnim iskustvima izdvajamo posjet Kući bajki u Ogulinu, gdje su učenici otkrivali svijet Ivane Brlić-Mažuranić, putovanje na Plitvička jezera koje je spojilo učenje o prirodnim ljepotama Hrvatske s razrednom zabavom, te posjete muzejima i povijesnim znamenitostima Zagreba. Ovi izleti dodatno su obogatili njihovo znanje i omogućili neposredni doživljaj hrvatske prirodne i kulturne baštine, čime su ujedno razvijali svoj timski duh i ljubav prema učenju. Na jednom od izleta učenici su se okušali u ulozi turističkih vodiča gradom Zagrebom. U sklopu nastave hrvatskog jezika i geografije, pripremili su kratke prezentacije o povijesnim znamenitostima, kulturnim spomenicima i zanimljivostima našega glavnog grada. S ponosom su predstavili Zagreb svojim razrednim kolegama, pokazujući iznimno znanje i entuzijazam, te su time obogatili svoje obrazovno iskustvo na jedinstven način.
Teško je nabrojati sva kina, kazališta, muzeje i razne izlete na kojima su naši učenici sudjelovali tijekom proteklih pet godina, no svaki od njih ostavio je neizbrisiv trag. Svako to iskustvo, svaki posjet i svaki izlet utkan je u naše učenike, obogaćujući njihov svijet i šireći horizonte, čineći ih dijelom jedinstvene priče Osnovne škole Ivanja Reka.