Učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Muzeji grada Zagreba u siječnju su posjetili Muzej čokolade, prvi muzej čokolade u Hrvatskoj.

Na slatkom putovanju u Muzeju upoznali smo se s poviješću čokolade – od prvih zrnaca kakaovca sve do toga kako se ona danas proizvodi. Muzej je koncipiran kronološki, a obilazak se temelji na doživljaju. U svakoj prostoriji degustirali smo brojne vrste čokolade – od zrna kakaa do ruby čokolade. Putovanje kroz povijest čokolade počinje u prostoriji koja je uređena poput prašume u Srednjoj Americi. Jedini ljudi koji su tada konzumirali kakao su Indijanci, a učenici su doznali da je u to doba kakaovac bio sredstvo plaćanja. Jedno jaje je koštalo jedno zrno kakaovca, a za jednu veliku puricu morali su dati 300 zrna.

Zatim smo u slatkom putovanju došli do 16. stoljeća, kada su u Južnoj Americi konkvistadori pokorili indijanske kulture i odnijeli kakao u Europu. Uslijedio je obilazak prostorije uređene u stilu dvora kada su plemići i plemkinje shvatili da se kakao može piti ako u, do tada gorku vodu, dodaju šećer i razne mirodije. Saznali smo kako su tada počeli naručivati i posuđe koje je služilo samo za ispijanje napitka od čokolade – visoke i uske šalice sa širim otvorom te tanjuriće s utorima kako se šalice ne bi prevrtale.

Zatim smo došli do laboratorija, prostora u kojem se ne priča o čokoladi kroz povijest, nego u kojem se zabavili tako što smo pogađali sastojke koji idu u čokoladu – od kokosa, riže do kave.

Putovanje kroz povijest čokolade nastavili smo u prostoriji gdje su predstavljene osobe poput Hersheyja i Lindta te proizvodi koji su donijeli revoluciju na području čokolade. Radi se o razdoblju 19. stoljeća kad se prvi put radi tabla čokolade. Čokolada se u ovom razdoblju počela i reklamirati, i to na način da su reklame roditeljima poručivale da će im djeca biti zdrava ako jedu čokoladu.

U sklopu ekonomske povijesti učenici upoznaju važnost ekonomskih postignuća koja utječu na kvalitetu života i strukturiranje društava, uključujući utjecaj ekonomije na cjelinu povijesnog razvoja. Na ovaj način naši učenici uče kako je potreba za razumijevanjem prirode i svijeta u kojem živimo stara koliko i čovječanstvo. Uče kako je čovjek tragao za unaprjeđivanjem načina života i rada, od proizvodnje hrane, transporta robe, do povećanja ekonomske sigurnosti, poboljšanja zdravlja i rasta dobrobiti pojedinaca i različitih društvenih skupina. Razumijevanje znanstvenog i tehnološkog razvoja koji je pokrenuo promjenu te kako su inovacije promijenile sve druge sfere ljudske aktivnosti ključne su za proučavanje prošlosti.

Categories: Porta urbis