U ponedjeljak, 7. prosinca 2020. u našoj školi je obilježen Školski medni dan.
Program se provodi od 2018.godine u prvim razredima osnovnih škola u Republici Hrvatskoj.
Cilj programa je promocija meda lokalnih proizvođača, povećanje unosa meda u prehranu djece, podizanje razine znanja o važnosti meda kao sastavnog dijela pravilne i nutritivno povoljnije prehrane, educiranje učenika o važnosti pčelarstva za sveukupnu poljoprivrednu proizvodnju i biološku raznolikost.
Svaki učenik je dobio na dar med koji je zapakiran u Nacionalnu staklenku za med te slikovnicu Pčelica Jelica i medo Edo.
Kako je taj dan izgledao u našem 1.a i 1. brazredu?
U razredima smo proveli istraživanje koliko učenika voli ili ne voli med. I u jednom i u drugom razredu 2/3 učenika voli med, a 1/3 učenika u razredu ga ne voli. Posjetio nas je domar koji je i pčelar. Objasnio nam je cijeli put nastanka meda, život pčele. Pokazao nam je i pčelinji dom-košnicu, opremu i alat koji koristi te nam pokazao kako se izrađuje svijeća od voska. Oduševljeno smo ga slušali i puno naučili. A imali smo i mnoštvo pitanja za njega.
U 1. a čitali smo slikovnicu, rješavali matematičke zadatke, stvarali medeni rječnik . Naučili smo kako pčele plešu i kako svaki njihov ples ima određeno značenje.Stoga smo i mi tjelesnom vježbali oponašajući kretanje pčela. Kušali smo 3 vrste meda i zaključili kako je u našem razredu najbolji bagremov med. Zabavi i veselju,a li i radu tu nije kraj. Po želji smo birali zadatke (igra sjena, labirint, osmosmjerka, pronađi para, dovrši crtež, napravi pčelicu, posjeti košnicu i prebroji). Za kraj mednog dana u 1.a, nagradili smo se čajem. Svaki učenik je donio svoju omiljenu šalicu i samostalno skuhao čaj koji je zasladio medom. Uživali smo u okusima i mirisima.
1.b također je čitao slikovnicu i rješavao zanimljive zadatke: pronađi razlike, labirint, dovrši crtež, posjeti košnicu i prebroji… Pogledali smo kratki poučni film o pčelama. Međusobno smo se natjecali u igri pamćenja prepoznavajući i pamteći sličice s pčelicama. Ova nam se igra najviše svidjela. Na matematici smo okušali sreću u društvenoj igri Pčelinja potjera. Ovoga puta, osim znanja o pčelicama, bilo je potrebno i dobro znati zbrajati kako bi pčelica stigla do svog meda. Naučili smo kako pčele plešu i kako svaki njihov ples ima određeno značenje. Mirisali smo i kušali čisti med i mješavinu meda s drugim pčelinjim proizvodima. Svim učenicima u razredu više se svidio okus čistoga meda. Za kraj smo izradili pčele i saće od recikliranih materijala koji krase našu učionicu. Zabave i učenja nije nedostajalo.
Baš smo bili vrijedni…kao pčelice.
Učiteljice