Učenici 5. a i 7. a, u pratnji učiteljica Nikoline Herak, Marije Boromise Mihaljević i Dubravke Crnić, sudjelovali su na Zagreb Time Travelu, prvom digitalnom interaktivnom izletu koji povijest i kulturne znamenitosti grada Zagreba učenicima prezentira kao putovanje kroz vrijeme, uz pomoć najsuvremenijih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR).
Učenici su tijekom izleta svjedočili isprepletanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta koji postaje njihov “Vremeplov”. Upravo on omogućuje im da putem „digitalnog prozora“ zavire u prošlost i “ožive” urbane legende i povijesne događaje.
Zagreb Time Travel višestruko je nagrađivan inovativan projekt koji je zamišljen s ciljem da se obrazovni proces učenika oplemeni interaktivnim digitalnim i edukativnim sadržajima usklađenih s aktualnim nastavnim planom i programom.
Digitalni vodiči kroz grad bile su nam poznate ličnosti iz povijesti Zagreba: Manda, gđa Šenoa, kumica Barica, vještica Barica Cindek, književnica Marija Jurić Zagorka, književni lik Dora Krupićeva, Crna Kraljica…
Također, na turi učenici su saznali brojne zanimljive činjenice o gradu, od hrvatskih izumitelja, Kravate, štrukle – omiljenog zagrebačkog jela, šestinskog kišobrana, licitarskog srca do manje poznatih skrivenih priča i legendi. Uz pomoć tableta igrali smo zabavne edukativne igrice te tako lakše usvojili školsko gradivo, snimili atraktivne fotografije s povijesnim likovima i jedinstvenim zagrebačkim pozadinama i pritom se kreativno izražavali te tako stvoriti nezaboravne uspomene na naš divni Zagreb.
Projekt je 2017. godine osvojio 1. nagradu grada Zagreba u sklopu Startup Factoryja. Također, osvojio je 1. nagradu u kategoriji “Poduzetništvo” od Zagrebačke banke, kao i 1. nagradu javnosti na glasovanju preko društvenih mreža. Također je osvojio nagradu za Inovaciju godine 2018. od strane Hrvatske turističke Zajednice. U 2019. godini dobili smo i nagradu grada Zagreba za Inovatore te Zlatnu medalju i nagradu za Najbolju turističku inovaciju na INOVA sajmu inovacija na Velesajmu.
Projektom i njegovim sadržajima ostvaruje se predmetna korelacija između hrvatskoga i engleskoga jezika, povijesti, tjelesne i zdravstvene kulture, kao i međupredmetne teme – informacijska i komunikacijska tehnologija, učimo kako učiti te potičemo osobni i socijalni razvoj, timski rad, motivaciju i bolje snalaženje u prostoru i vremenu putem Vremeplova.
Učenici su na njima zabavan i edukativan način prikazivali vremenski slijed događaja i njihovu važnost na temelju neposrednog promatranja kulturno-povijesnih spomenika, snalazili se u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa uz pomoć Vremeplova, analizirali povezanost vremenskog razdoblja s događajima i važnim osobama u gradu Zagrebu tijekom prošlosti i sadašnjosti. Koristeći digitalnu uslugu te interaktivnu kartu, učenici su se snalazili u prostoru, tumačeći plan mjesta i tako se kretali od postaje do postaje te zaključivali o povezanosti prostornih obilježja zavičaja i načina života ljudi. Na razini osobnog i socijalnog razvoja razvijali su komunikacijske kompetencije te suradničko učenje i rad u timu. Što je najbitnije, tura je zabavna, dva sata su (pre)brzo prošla u smijehu i zabavi, što nam svima nedostaje u posljednje vrijeme.