Svjetski dan čitanja naglas obilježava se 2. veljače 2023.

Svjetska organizacija LitWorld, u slobodnom prijevodu Pričosvijet, utemeljena je 2007., nakon što je Pam Allyn, poznata pedagoginja s područja opismenjavanja posjetila Kiberu, izrazito siromašno područje Nairobija u Keniji. Tamo je upoznala djecu koja su imala želju naučiti čitati i pisati te pričati svoje priče, ali su njihove želje nailazile na mnoštvo takoreći nepremostivih prepreka. Nakon povratka u New York pokrenula je s grupom istomišljenika novi pokret koji je zagovarao pravo na pismenost za sve ljude kao jedno od osnovnih ljudskih prava. Pri tom osnovna pismenost nije glavni cilj. Osnovna pismenost je alat za širenje životnih priča koje mogu pridonijeti društvenim promjenama i razvoju.
Od svojeg osnutka LitWorld je djelovao lokalno i globalno. Zato su 2010. Pokrenuta dva programa: LitClubs – Klubovi priča i World Reading Aloud Day – Svjetski dan čitanja naglas.

Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta. Čitajmo djeci naglas gdje god i kad god stignemo čime podržavamo i nacionalnu kampanju “Čitaj mi!”.
Svjetski dan čitanja naglas bi trebao pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji.

Izvor: Hrvatsko čitateljsko društvo; e bilten

U svakoj zemlji obilježava se drugačije, ovisno o njezinom razvoju, mogućnostima i potrebama.

U povodu Svjetskog dana čitanja naglas  Hrvatsko čitateljsko društvo ove je godine pozvalo 14 autora da naglas pročitaju svoja djela (ili njihov dio). Pristigle će radove objavljivati na Facebook stranici društva na sam dan obilježavanja u određenim vremenskim razmacima. 

Popis i vrijeme autora:

Mali knjižničari obilježili su Svjetski dan čitanja naglas na svom susretu srijedom, kroz čitanje naglas, naravno! Učenici su sami izabrali knjigu iz koje su čitali naglas.