Što je bajka? Što je basna? Koja je tvoja najdraža bajka? Koji Vam je omiljeni lik iz bajke, basne? Na ta pitanja a i mnogo drugih su školskoj knjižničarki odgovarali učenici 2.b razreda. Svi učenici vole čitati bajke i basne. Ti jednostavni književni oblici omiljeni su i djeci i odraslima. Svaki učenik ima uspomene vezane za bajku koju je čitao ili slušao: roditelja kako ga njome uspavljuje, baku koja ga umiruje, plišanu igračku s likom iz bajke koja ga je pratila u predškolsko doba ili animirani film koji je nastao inspiriran bajkom ili basnom. Osjećaji koji se pojavljuju dok čitamo bajku su raznoliki: strah, ljubav, sreća, uzbuđenje, neizvjesnost, tuga, radost…
Vrlo jasno znamo koji su dobri a koji loši likovi i iz svake bajke izlazimo s nekom poukom.
Učenici su složni u mišljenju da se bajke nikad ne bi trebale prestati pričati, čitati ili pisati.
One su nepresušni izvor mašte.
Knjižničarka je odabrala bajku H.C. Andrersena “Carevo novo ruho” za čitanje i obradu.
Učenici su pažljivo slušali i pitali za značenje nekih riječi kao što je npr. tkalački stan ili što je ruho?
Nakon čitanja slijedila je rasprava na temelju pitanja školske knjižničarke. Svaki je učenik iskazao svoje mišljenje o pročitanom, pričali smo o elementima ove bajke i kako se razlikuje od elemenata basne. Učenici su zaključili da je Carevo novo ruho predivna je priča za djecu čija pouka uči djecu o temeljnim ljudskim vrijednostima, da nije najvažnije kako izgledamo, već je puno važnije da budemo dobri i iskreni.
Na kraju su učenici dobili list papira s obrisima cara na kojeg su morali oslikati/ nacrtati kako bi se oni odjenuli da jednog dana postanu car ili carica.