U sklopu radionice AEM-a i UNICEF-a pod nazivom „Djeca upoznaju medije” učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Medijska kultura u pratnji učitelja hrvatskog jezika Ivana Kapovića i knjižničarke Ive Ćalić u ponedjeljak 24. veljače posjetili su novozagrebački Media Tower. U sklopu posjete ovom velikom medijskom kompleksu obišli su agenciju specijaliziranu za proizvodnju radijskih informativnih emisija Media servis te radijske postaje Gold FM, Antena Zagreb, Narodni radio, Enter Zagreb i Extra FM.
Prva je na redu za posjet bila radijska redakcija Gold FM-a, radija koji je nasljednik nekoć popularnog Radija Velika Gorica (RVG). Ondje su naši učenici od urednice radija mogli čuti zanimljivosti o samom radiju, razlikama javnog servisa i komercijalnih postaja, ali i upoznati se s terminom radijskog oglašavanja. Zatim je uslijedio posjet redakciji popularnog zagrebačkog radija Antena Zagreb, nasljednika nekadašnjeg Obiteljskog radija. Gledajući kako izgleda jutarnji program na radiju kojeg vodi popularna voditeljica Barbara Kolar, naši su se učenici obratiti pozornost na detalje na koje se treba paziti kako bi zvuk koji ide u radijski eter bio dobar i čist. Na Narodnom radiju naše je učenike dočekala radijska producentica i voditeljica Sanja Mataja Raos koja je objasnila brojne zakonske regulative koje radijske postaje moraju poštovati, ali i mjere opreza koje voditelji moraju poštovati kako ne bi pogriješili u eteru. Posjet Enter Zagrebu, specijaliziranom kanalu za mlade slušatelje, otkrio je našim učenicima tajne kojima se služe oglašivači i radijski urednici kako bi se određeni proizvod ili usluga bolje plasirao. Isto tako, naši su učenici ondje mogli vidjeti kako izgleda vođenje samog programa uživo. Obilazak Media Towera zaključili smo posjetom Extra FM-u, najmlađoj radijskoj postaji u Zagrebu, a ondje su od programskog direktora Petra Tina Miketića mogli čuti odgovore na pitanja kako funkcionira izbor glazbe za radijski eter, a saznali su i da sve radijske postaje u Hrvatskoj moraju imati određen postotak hrvatske glazbe.
„Naučili smo danas puno novih stvari. Učili smo sve o tome kako zapravo jedan radio radi, što sve treba napraviti da bi se pustila određena pjesma, tko sve radi iza mikrofona, i sve to mi je bilo jako zanimljivo“, rekao je Juro Ćužić, učenik 6. b razreda.
„Bilo mi je posebno zanimljivo upoznavati iskusne osobe koje su nam objasnile nejasne stvari o radiju. Na primjer, do sada nisam znao kako se stvara radijski program. Nisam znao da osim voditelja, u redakciji većih radijskih postaja rade i novinari, producenti, programski direktori, i da se gotovo ništa ne snima unaprijed, pa voditelji moraju biti jako oprezni da ne pogriješe. Uživali smo na radionici i naučili puno toga novoga“, kaže Vanja Čanković, učenik 6. b razreda.
„Naučili smo puno o zakonima koje jedna radijska postaja mora poštovati, na primjer da radijske postaje u Hrvatskoj moraju imati određeni postotak hrvatske glazbe, da ne smiju neograničeno puštati reklame i da svaki oglas mora biti jasno naznačen“, rekao je Niko Josipović, učenik 6. b razreda.
“Novinari, bilo da se radi o radiju ili o nekom drugom mediju, istražuju priče i saznaju novosti, a sve to čine uz pomoć pouzdanih i provjerenih izvora, na terenu”, dodao je Vanja. Posao na radiju, smatraju naši učenici, težak je i naporan, jer uključuje puno pričanja i koordinacije s ostalim članovima tima, ali ako netko voli taj posao, onda mu je sigurno zabavan i ne pada mu teško. Nakon radionice zaključili da bi voljeli imati svoju radijsku emisiju koja ne bi trajala dugo, koja bi bila opuštena, zabavna, ali i poučna.
“Kada bih ja radio radijsku emisiju ona bi bila o dobrim djelima koje ljudi rade jedni za druge. Mislim da bi bilo super da postoji emisija o humanitarnim akcijama i pomoći”, zaključio je Niko.
Na zanimljivoj radionici polaznici izvannastavne aktivnosti Medijska kultura dodatno su se zainteresirali za medijsku pismenost i upoznali se s funkcioniranjem komercijalnih radijskih postaja u Hrvatskoj, što će im svakako značiti u budućnosti. Uočili su tako podjelu na komercijalne i nekomercijalne medije, predstavljanje istih medijskih sadržaja na različitim platformama, upoznali se s pojmom ciljana publika i shvatili kako se oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na publiku te tako upotpunili i svoje znanje o medijima i njihovoj funkciji.