Priče i pjesme

Učenici naše škole stvaraju zanimljive i kreativne sadržaje i pritom:

  • ovladavaju temeljnim jezičnim djelatnostima slušanja, govorenja, čitanja, pisanja te njihovim međudjelovanjem, jezičnim znanjem i znanjem o hrvatskome jeziku
  • stvaraju pisane i govorne tekstove različitih sadržaja, struktura, namjena i stilova te razvijaju aktivan rječnik
  • pronalaze u različitim izvorima sadržaje i informacije o kojima kritički promišljaju, procjenjuju njihovu pouzdanost i korisnost, prepoznaju kontekst te funkcionalno primjenjuju višestruku pismenost

PRIČE

Živimo u svijetu u kojem mediji znatno utječu na naše živote. Mi smo generacija koja je već u mladosti izložena utjecaju medija, najviše interneta i televizije. Danas stalno govorimo o negativnim stranama medija: govoru mržnje i zlostavljanju. Zato je važno znati iskoristiti medije u pozitivne svrhe.

Svatko tko je barem jednom u životu koristio internet, sigurno je prepoznao njegove prednosti. Jednostavno i brzo možemo doći do traženih informacija i saznati najnovije vijesti. Da danas nema televizije i interneta, ne bi se mogla održavati virtualna nastava. Nastava na daljinu nije ono što ja volim. Više volim nastavu u školi. Ipak, zahvaljujući vrijednim profesorima i internetu, nastava se održava. Ne moramo ići u školu dok je raspust i svo gradivo završit ćemo na vrijeme. Možemo sjedeći doma obići cijeli svijet, obići Ameriku, daleku Australjiu ili zelenu Afriku. Televizija je medij koji ima isto važan utjecaj u našem životu. Koliko je važna vidi se po tome što svi televizore stavljamo u središnji dio dnevnog boravka. Možemo gledati sapunice, dobre i poučne emisije, najnovije vijesti ili dobar film. Radio je najstariji elektronički medij koji informacije prenosi zvukom. Uz radio možemo se družiti, voziti, igrati… Važnu ulogu ima u prenošenju novosti, informacija, reklamnih poruka, a najviše kao izvor glazbe. Pomaže nam da posao koji radimo obavljamo puno lakše i bolje. Djeluje na naše raspoloženje. Knjige su tiskani mediji. One nas vode u druge svjetove, prošlosti, sadašnjost i budućnost. Potiču našu maštu i bez njih je život nezamisliv. Novine pišu o mnogim događajima: političkim, sportskim i zabavnim.

Današnji svijet je nezamisliv bez interneta, televizije i radija. Treba ih koristiti mudro, za ono što nam treba. Moramo ograničiti vrijeme koje ćemo provesti na internetu jer život nije samo igranje igrica, slanje poruka i slika, već druženje s prijateljima i sa svojom obitelji.

Virtualna nastava je nastava od kuće. Učenici rade nastavno gradivo koje im profesori pošalju i kad ga riješe pošalju im rješenja. Razlog zbog kojeg sam odabrala ovu temu je što imam puno informacija o njoj i dio je mojeg svakodnevnog života u ovakvoj situaciji.

Učenici diljem Hrvatske imaju virtualnu nastavu i zadovoljna su. Sretni su što uopće mogu pratiti nastavu, no ima i onih kojima se ne sviđa taj način učenja i praćenja nastave. Takvi učenici se uvijek jave svojim profesorima i kažu im svoje prijedloge i želje. Profesori im uvijek pomognu i poslušaju njihove prijedloge i želje, neke su naravno izvodljive, no ima i onih koje nisu ali ih nekako pokušaju ostvariti na drugi način. Djeca  imaju mogućnost vidjeti profesore i tako mogu lakše svladati gradivo. Većina djece nije zadovoljna s odlukom da moraju odgovarati i pisati testove, ali to su morali i u školi raditi, tako da im to nije ništa neobično. Učenici diljem Hrvatske ipak su zadovoljni i smatram da je virtualna nastava dobro i izvodljivo rješenje u ovakvim situacijama.

Sviđa mi se ovakav način izvođenja nastave. Razlikuje se od nastave u školi jer se cijela nastava odvija na računalu, profesori nam pismeno objašnjavaju gradiva, no neki se više potrude i objasne nam na različite načine, putem videozapisa i prezentacija, a razlikuju se i odgovaranja i pisanje testova jer to obavljamo putem računala ili mobitela. No ima i nekih zamjerki od kojih su meni najlošije ne dovoljno objašnjeno gradivo i prekratki rokovi. Zadovoljna sam što nam profesori objašnjavaju sve što moramo odraditi kao zadatak ili ako nam nešto nije jasno i tad nam pomognu. Mislim da bi sva djeca trebala biti zadovoljna s virtualnom nastavom, a ponajviše i na trudu profesora.

postavljeno: lipanj 2020.

Diskriminacija je pojam odbacivanja drugih osoba radi spolne, vjerske, etične, jezične ili neke druge osobine. Diskriminacijom ljudi gube svoja prava koja su jako važan faktor života. Govor mržnje je javno usmeni ili pisani govor protiv nekoga čovjeka ili neke skupine ljudi koje su diskriminirane. Ovu sam temu odabrao da bih potaknuo ljude da svi imamo jednaka prava, da smo svi jednaki iako smo drugačije vjere, spola, rase ili narodnosti.

Kao što sam i rekao, ljudi gube svoja prava. Osuđeni su na nešto na što su prisiljeni i ucijenjeni. Drugi ljudi ih mogu ucijeniti vrlo lako, ako ih ne budu slušali snosit će posljedice kakve ne žele. Mnogo se ljudi borilo protiv diskriminacije, pogotovo diskriminacije Afroamerikanaca. Jedan od njih je Martin Luther King Junior. Ističe se i Nelson Mandela koji se borio za ravnopravnost većinskog crnačkog stanovništva u Južnoafričkoj Republici. Diskriminacija se temelji i na rasizmu. To je najčešći oblik diskriminacije uz seksizam. Rasizam je omalovažavanje ljudi suprotne rase što se, nažalost, još uvijek često događa u puno država svijeta. Rasizam je također vrlo primjetan i u nogometu, posebno u talijanskim nogometnim ligama u kojima je to vrlo čest slučaj. Seksizam je mržnja osoba drugačijeg spola. To je veliki problem zato što puno ljudi ne mogu raditi ono što žele i vole. Primjer seksizma je taj da žene u Iranu nisu smjele doći na stadion i pratiti nogometnu utakmicu sve do nedavno. Također, puno muškaraca ne prihvaća nogomet koji igraju žene kao sport. Jedan od većih problema je i diskriminacija među djecom. Stvaraju se grupe među djecom ovisno o materijalnim mogućnostima. Bitno im je tko ima najnoviji mobitel ili haljinu iz najnovije kolekcije. To djeluje i psihički i fizički na djecu, često se povlače u sebe.

Govori mržnje i diskriminacija ne trebaju biti dio naše svakodnevnice. Jako se protivim takvim stvarima i mislim da to nije u redu jer će se ovaj svijet jako promijeniti i pokvariti. Moja poruka je da diskriminaciji i govoru mržnje nije mjesto na ovome svijetu.

postavljeno: svibanj 2020.

U današnje vrijeme, mnoge se škole odlučuju za drugačiju odjeću u školama, i u isto vrijeme da je nose svi učenici. Taj način bi omogućio nekakve prednosti, ali i nezadovoljstvo. Zato se postavlja pitanje: trebaju li se uvesti školske uniforme u škole Republike Hrvatske? Oba stava su tu da se o njima raspravi.

S jedne strane, mnogi ljudi tvrde kako će uvođenjem školskih uniforma spriječiti ruganje tako da su svi isti i kako neće biti povoda za ruganjem ili nekim načinom ismijavanja druge djece zbog odjeće koju nose. Također, većina se slaže da će se  uvođenjem uniformi smanjiti razlika među drugim učenicima i mnogi to iz toga razloga smatraju dobrom idejom za uvođenjem školskih uniformi.

S druge strane, mnogi se ne slažu s uvođenjem uniformi u škole i veliki dio njih, naravno čine učenici. Oni smatraju kako će se uvođenjem uniformi oduzeti njihova kreativnost i osobnost tako da ju nošenjem uniformi neće moći iskazati. Također, dosta ljudi smatra da bi se novac mogao puno bolje iskoristi, kupovanje stvari potrebnih školi kao npr. tehnoloških uređaja i da bi škola trebala gledati u budućnost, a ne da se vraća 50 godina unazad.

Mislim kako bi uvođenjem uniformi u škole samo nastalo nezadovoljstvo od strane učenika i ponekih profesora i također smatram da ako će se već uvesti uniforme trebali bi ih i profesori nositi. Slažem se da uvođenjem uniformi neće biti razlike u smislu odjeće, ali vjerujem da će djeca i dalje naći način kako se izrugivati. Isto tako, slažem se s mišljenjem da bi se novac mogao puno bolje i pametnije iskoristiti i zato je moje završno mišljenje da ne bismo trebali nositi uniforme.

Objavljeno: lipanj 2020.

U današnje vrijeme, tehnologija je sve naprednija, a mladež sve više provodi vremena na internetu i na društvenim mrežama. Mladež se više ne igra kao i prije, vani u prirodi, već na internetu i to je problem. Društvene mreže imaju pozitivne i negativne strane, ali koje su to?

S jedne strane, društvene mreže imaju dosta pozitivnih strana jer djeca puno lakše mogu komunicirati preko njih. Mislim da je velika prednost društvenih mreža i za školarce jer si djeca mogu često pomagati oko raznih domaćih zadaća i školskih zadataka. Također, smatram da društvene mreže mogu biti jako korisne jer se možemo čuti i vidjeti sa svojom obitelji ili prijateljima ako oni nisu u blizini kao npr. u ovoj teškoj situaciji kada ne možemo posjetiti svoje najmilije ako su udaljeni od nas.

S druge strane, društvene mreže imaju dosta negativan utjecaj na mladež i djecu. Djeca i mladež provode velik dio vremena na društvene mreže i na internetu i djeca su sve manje i manje vani i u prirodi. Smatram da su društvene mreže postale kao i neka vrsta ovisnosti jer djeca gube i nekoliko sati na društvenim mrežama. Zapitam se nekad, kako bi bilo ljepše da smo u onim vremenima kada smo se igrali vani skrivača, nogometa i sličnih igara. Djeca se sve manje druže uživo, a sve se više dopisuju i pričaju preko raznih poziva umjesto da budu na svježem zraku.

Kad sve pogledam, smatram da društvene mreže nisu loše za komunikaciju i za zabavu, ali smatram da si trebamo ograničiti vrijeme na njima i da sve više trebamo biti vani na druženju s prijateljima i ostalom djecom.

Dragi heroji,

hvala Vam za prolivenu krv koja je branila moj dom i moju domovinu. Hvala Vam što niste bili i što se niste ustručavali stati pred neprijatelja i oduprijeti se nepravdi koja nas je zadesila. Hvala Vam što ste obranili našu čast. Hvala Vam što ste narodu dali nadu za borbu, što ste im poručili da se ne predaju. Zbog Vas danas imamo svoju državu, svoju kulturu i svoj ponos. Zbog Vas se ne sramimo reći tko smo i odakle smo. Zbog Vas ovo pismo pišem lijepim našim hrvatskim jezikom. Istim tim jezikom izgovarali ste svoje posljednje riječi. Ne mogu ni zamisliti koliku ste bol preživljavali napuštajući svoje obitelji i koliku su oni bol proživjeli izgubivši vas. Koliko Vas je moralo boljeti svjesno gledati svoju smrt, ali ste ipak upregli zadnje snage za bolju budućnost svoje djece, ali i za budućnost djece hrvatske narodnosti. Možda su vaši životi bili uništeni, ali niste mogli dopustiti da se unište životi svih onih koje ste spasili. Kada umirim misli i zamislim što ste sve učinili za mene mogla bih pustiti suzu. Suzu, punu očaja i žalosti, ali ujedno suzu radosti. Suzu zahvalnosti što ponosno mogu reći da sam Hrvatica.

Moje pismo možda neće učiniti neku veliku razliku u doživljaju rata, ali ja ću u svojoj duši, i u svome srcu znati zašto imama to što imam to što imam. Znat ću cijeniti i čuvati zarasle puteve kojima su moji heroji nekada koračali.

„Jednog nedjeljnog popodneva, prije više godina, vraćajući se s daleke šetnje u grad, naiđem putem na odvratan prizor: nasred ceste čovjek nemilosrdno bije ženu.“

Nikako ne podnosim tuču ili općenito nikakvo nasilje. Priča kreće s neugodnim i neprihvatljivim prizorom, kao što je i pripovjedač rekao da je putem naišao na odvratan prizor. Osjećam se prljavo iznutra i imam osjećaj krivnje zato što ništa ne mogu poduzeti dok je netko zlostavljan. Nikada nisam to doživjela uživo i nadam se da neću. Najvjerojatnije bih u tom trenutku i ja stala sa strane i gledala jer bi me strah za zaustavljanjem tuče prevladao, pogotovo ako su stariji, odnosno jači i veći od mene u pitanju, ali bih se i osjećala krivo što ne mogu postupiti ispravno.

Pripovjedač tvrdi kako nam je dužnost da poznajemo pozadinu, pobude i uzroke, odnose i zavisnosti stvari o kojoj sudimo i slažem se s time, ali ne znam koliko je to dobar izgovor za ne spašavanje nečijeg života ili vađenje nekoga iz nevolje. Mislim kako bih to mogla usporediti s aktualnom situacijom o Georgeu Floydu i njegovom smrti. Naravno, kao promatrači situacije ne znamo što je čovjek skrivio, ne znamo je li uopće išta skrivio, ali za bilo koje učinjeno djelo nije zaslužio ono što mu je učinjeno. Ljudi bi trebali znati što je ispravno i pomoći na miran način koliko god to uključivalo policiju. Žena je mogla biti najgora osoba na svijetu, ali ne zaslužuje biti tako tretirana. Nitko to ne zaslužuje. Slažem se s piščevom tematikom da je mogla biti sama kriva za ono što joj je učinjeno, ali kao osoba koja promatra, koja nema osjećaja prema njima bi trebala doći i zaustaviti veći problem i veću dramu između dvoje. Njemu kao promatraču nije teško zato što nema veze s tim ljudima, ali njih dvoje rat vode ne samo fizički nego i psihički. Svako ljudsko biće ima osjećaje i sigurno su osjetili nešto jedno između drugog u tuči. Bila to ljutnja, mržnja, očaj ili možda i ljubav svakako osjećaju nešto što promatrač ne vidi. Novi lik, mlad čovjek vitičaste kose, u plavom džemperu i s teniskim reketom pod pazuhom, mi se nikako ne sviđa. Postupio je krivo. Ugledao situaciju, shvatio što je krivo, ali postupio krivo. Napao je muža žene i počeo ga udarati umjesto da ga samo zaustavi.

Lijepo da ima hrabrosti stupiti u tuču, ali ne vidim što je time htio postići. Htio je da se muž osjeća krivo što tuče ženu ili je to njegova prirodna reakcija? Svakako mislim kako se žena čini manjom žrtvom ako si popravlja frizuru i sve, ali voljela bih pomisliti kako je i pripovjedač na početku. Što ako je žena imala bolest pa joj je kosa otpadala, poput stresa na primjer i nije se htjela još više osramotiti da joj ispadne. Što ako samo, najjednostavnije, nije mogla gledati od raščupane kose i zbog toga ju je popravljala? Muškarac s djetetom je isto reagirao kao što je prethodni. Samo se radi veća ljutnja međusobno. Pripovjedač ima dobra pitanja i pametno i mudro bira kome ide pravednost, a kome krivica.

Objavljeno: lipanj 2020.

Lada ne voli svoj izgled i bori se s prosječnim stvarima s kojima se susreću tinejdžeri kao što su preveliki kilogrami, prištići, prve ljubavi i poljupci, svađanje s roditeljima i slično. Ima prijateljicu Ivanu za koju smatra da se druži s njom samo zbog Ladinog starijeg brata Dade. Zbog problema s kilogramima počinje pušiti. Lada govori da ima 89 kila, a ide u prvi razed srednje škole.

„Ja sam Lada, i debela sam. Kako god okrenem. Debela sam na javi i fotografijama.“

Svidjelo mi se to što je Lada bila svjesna svega, npr. svjesna je toga da se Ivana druži s njom samo zbog njenog brata i slično. Također mi se svidjelo to što bez obzira na svoj izgled i debljinu Lada nije dopustila sebi i nije se htjela samoozljeđivati i slično. To je danas kod dosta tinejdžera često i dosta njih to radi, neki zato što žele pažnju, a neki zato što stvarno imaju problema, iako ja smatram da to nije potrebno. Sviđa mi se to što mi u nijednom trenutku čitanja nije bilo dosadno stalno su se događale neke zanimljive situacije i bilo je jako zanimljivo. Također mi se sviđa to što kada su Ladu izazivali zbog izgleda ona se nije previše pred njima pokazivala da joj je stalo do njihovog mišljenja i da ju je to povrijedilo nego je tek kasnije više razmišljala o tome i možda čak plakala. Zato što kada te osobe koje nas izazivaju i ismijavaju shvate da nas boli briga i da nam njihovo mišljenje nije bitno ostavit će nas na miru.

Nije mi se svidio karakter Ivane zato što je ona cijelo vrijeme iskorištavala Ladu zbog njezinog brata, da pored nje izgleda lijepo pa da svi gledaju samo u nju. Ipak, da nije bilo toga knjiga ne bi bila ovako zanimljiva, zato što nemaju svi takvu situaciju u životu. Također mi se nije svidjelo to što je Lada poslala Ivaninu fotografiju Branku zato što kada netko to napravi odmah se ubaci u problem i mogla je izgubiti prijateljicu, a i prijatelja. Nije u redu slati tuđe fotografije bez njihovog odobrenja jer to uvijek može završiti loše. Lada je imala sreće što se Ivana nije ljutila i što je odlučila naći se s Brankom i pretvarati se da je Lada, i Branko se nije ljutio nego mu je bilo smiješno. Također Lada uopće nije smjela poslati fotografiju bilo koju njemu zato što to može biti neki odrastao čovjek i neki pedofil, a ne dječak njezinih godina. Ne bi se trebale slati fotografije osobama koje ne poznajemo uživo.

„Prije tjedan dana svijet je šokirala tragedija Amande Todd (15) koja se ubila radi zlostavljanja preko interneta. Napravila je grešku i poslala sliku svojih grudi nepoznatom muškarcu, on ju je nakon toga tri godine neprestano zlostavljao objavom slike na Facebooku, što je djevojku dovelo do samoubojstva. Amanda Todd pronađena je mrtva nakon što je na YouTube-u postavila video u kojem je detaljno opisala svoje iskustvo sa cyberbullingom, zbog kojeg se odala drogi i alkoholu, samoozljeđivanju, te dvostrukom pokušaju samoubojstva. Radi nesmotrene pogreške koju je počinila sa tek dvanaest godina, poslavši nepoznatom muškarcu sliku u toplesu, pretrpjela je uvrede, ucjene, triput mijenjala školu i bila maltretirana u svakoj od njih.“

izvor: srednja.hr
https://www.srednja.hr/novosti/anonymous-raskrinkao-online-zlostavljaca-zbog-kojeg-se-tinejdzerica-objesila/

Najzanimljiviji događaj mi je kada su Lada, Ivana, Branko, Zlatko i Silvijo bili u Saloon-u. Zato što sam cijelo vrijeme bila zainteresirana što će se dogoditi sljedeće, hoće li Branko zavoljeti Ladu bez obzira na njezin izgled i takva slična pitanja su mi prolazila kroz glavu. Također mi je bilo zanimljivo kada je Lada išla reći Ivani za fotografiju koju je poslala Branku. Zato što sam mislila kako će se Ivana naljutiti i kako će nešto loše biti, a na kraju je bilo sve dobro. To mi je bilo najzanimljivije čitati.

Najviše mi se svidio lik Lade zato što je ona nekako primjer kako je danas većini djece njezinih godina i kroz kakve probleme svi prolazimo dok smo u tim godinama. Također, Lada je jako snažna i hrabra, dosta djece njezinih godina bilo bi nestabilno i ne bi mogli biti toliko sretni koliko je ona sretna. Ladin lik mi je najdraži zato što najviše znamo o njoj i s njom smo najviše povezani zato što je glavni lik. Također mi se dosta sviđa lik Zlatka zato što, iako je bio velika „tračara“, bio je jako drag i uvijek je bio tu za Ladu. Kada je Lada bila u bolnici on je bio uz nju cijelo vrijeme i pazio na nju.

„Prije gotovo pet godina, javnost je uzdrmala tragična sudbina četrnaestogodišnjeg Alekse Jankovića iz Niša koji je počinio samoubojstvo zbog posljedica vršnjačkog nasilja. Duže od osam mjeseci Aleksa je trpio stravično psihofizičko nasilje unutar škole, ali i izvan nje od sedmorice vršnjaka. Kolektiv osnovne škole koju je Aleksa pohađao u potpunosti je ignorirao i negirao postojanje nasilja kojem je dječak bio svakodnevno izložen. Nasilje su zataškavali, Aleksine roditelje ispraćali s lažnim obećanjima da će se problem riješiti i na kraju svojim postupcima ovom prekrasnom dječaku -‘pružili ruku’- da se popne na ogradu i skoči s trećeg kata zgrade u kojoj je živio, ravno u smrt.“

izvor: srednja.hr 
https://www.srednja.hr/novosti/prica-o-djecaku-aleksi-kojeg-je-sustav-iznevjerio-i-poslao-u-smrt/

Najmanje mi se svidio lik Ivane zato što se Ivana družila s Ladom samo zbog njezinog brata i kao da ju je iskorištavala da bi pored Lade svi gledali u nju jer je ljepša. To je smanjilo Ladino samopouzdanje. To je Ladu činilo tužnom zato što se ona htjela riješiti kilograma, ali nije mogla tako lako. Ponaša se kao ona osoba koja vrijeđa i omalovažava druge. Nije se lijepo ponašala prema Ladi. Ivana je primjer kako se ne bi trebali ponašati prema prijateljima i vršnjacima koji imaju problema s kilogramima i slično. Iako se Ivana tako loše ponašala, Lada također nije bila baš najbolja u nekim trenutcima. Lada je koristila Ivanu da ide s njom na fitness i nakon svađe se pomirila s njom samo zato što je htjela s nekime ići na fitness.

„U prosincu se na Floridi ubila 16-godišnja Jessica Laney, a onda su uslijedili i deseci drugih slučajeva, od Kanade do Italije, u kojima je bilo zajedničko čak i nagovaranje vršnjaka da počine samoubojstvo: “Možeš li se već jednom ubiti, molim te”, pisali su na internetu vršnjaci Jessici Laney… Zbog zlostavljanja na internetu u svijetu svake godine 19.000 tinejdžera pokuša samoubojstvo, a njih 4000 to i učini.“

izvor: 24sata
https://www.24sata.hr/news/zlostavljanje-meu-djecom-na-internet-postalo-je-smrtonosno-365519

Mislim da je djelo jako zanimljivo, u nijednom trenutku mi nije bilo dosadno čitati. Djelo je primjer kako je tinejdžerima i kroz kakve oni sve probleme prolaze. Svaki tinejdžer je prošao barem jedanput kroz neki od problema koje je Lada prošla, a ako nisu nijedan od tih onda su sigurno neki drugi npr. prve prave tučnjave i slično. Također je djelo dosta poučno zato što možemo vidjeti da ljude koji loše utječu na nas maknemo iz naših života. Jako mi se sviđa to što kroz cijelu knjigu nisam znala što očekivati, ja sam mislila da će se dogoditi jedno, a na kraju se dogodilo nešto sasvim drugo. Kao na primjer ja sam mislila da će Ivana biti ljuta kada joj je Lada rekla da je poslala njezinu fotografiju umjesto svoju, i mislila sam da će se Branko zaljubiti u nju, a ne Zlatko.

ŠTO SAM NAUČILA IZ OVOG DJELA:

Naučila sam da se trebam maknuti od ljudi koji loše utječu na mene, koji se druže sa mnom i onda me omalovažavaju i slično. Također sam naučila da izgled nije bitan, da svi prolazimo kroz tu neki fazu u ovim godinama i onda da će sve kasnije proći.

„Trinaestogodišnja Amelia tražila je na internetu savjete za provođenje dijete kad je naišla na taj srdačni pozdrav. Ameliju su cure u školi nedavno zadirkivale zbog debljine. Bila je sramežljiva i sve se više brinula zbog svoga izgleda. Ovo izgleda zgodno, pomislila je i kliknula dalje. Tri godine kasnije, zabrinuti roditelji voze Ameliju u bolnicu. Opasno je mršava i potrebna joj je hitna skrb. Amelia se nije slagala s tom ocjenom. „Ne razumijete!“ žalila se. „Ništa mi ne fali! Ovo je normalno. Ne želim se oporaviti. Glasam za anoreksiju.“ U tom trenutku, kaže, bila je toliko bolesna da je jedva hodala.“

izvor: Večernji list

https://www.vecernji.hr/techsci/ovdje-se-nude-savjeti-za-najbolje-samoubojstvo-a-anoreksija-nije-opasna-bolest-nego-stil-zivota-1134110

Objavljeno: lipanj 2020.

U posljednjih nekoliko godina YouTuberi su postali najpopularnije osobe među mlađim uzrastima, a jedan od njih je i moj najdraži YouTuber Marko Vuletić. On je jako pozitivna osoba i voli nasmijati svoje pratitelje te jako puno vremena provodi snimajući i uređivajući videe. Svakodnevno postavlja Instagram priče kako bi rekao što ga sve očekuje i kako provodi dan. 

Rođen je u Trogiru, a u jednom intervjuu je priznao da je u jednom periodu skoro svaki vikend putovao za Zagreb, vjerojatno zbog posla i YouTubea. Preselio se u glavni grad Zagreb. Sada živi sam pa često svoja iskustva dijeli s gledateljima u videima. YouTube kanal pokrenuo je 2015. godine kad u Hrvatskoj nije bilo puno youtubera. Sada njegov kanal broji više od 250 tisuća pretplatnika, a na Instagramu ima oko 215 tisuća pratitelja.  Ima svoju tvrtku i tzv. merch (maloprodaja koju većinom poznati koriste kako bi pratitelji kupili nešto od njih) koji je najprodavaniji u Hrvatskoj. 

Marko je imao dvije otvorene operacije srca, a unatoč svemu jako je pozitivan i energičan i o svom iskustvu često priča. Marko je nekoliko puta istaknuo da se YouTubeom bavi iz ljubavi, a ne zbog novca. Novac dođe uz to, rekao je, ali on, uz snimanje videa i radi te tako zarađuje za život. 

(video i foto: YouTube/Marko Vuletić) 

Svaki dan se na televiziji  čuju vijesti o opasnom koronavirusu. Sve se događalo u dalekoj Kini pa se i ne bojim. Sve dok se koronavirus nije pojavio u Hrvatskoj. Nakon nekoliko tjedana, nismo mogli  ići ni u školu.

Prvi dani su bili zbunjujući i jako stresni. Nisam znala od kuda krenuti i što mogu očekivati. Ali, kako su dani, tjedni prolazili, uvidjela sam da mi ovaj način praćenja nastave odgovara, odnosno da mi je super.

Mogla sam duže spavati, u miru doručkovati i u tišini moje sobe rješavati dnevne obveze i zadatke. Vremenom za učenje i pisanje zadaće sam sama upravljala, a tu je još bila pomoć od roditelja i od naše učiteljice kojoj sam se mogla obratiti u bilo koje vrijeme. Imali smo sate razrednika preko video poziva, a tada sam mogla vidjeti svoje prijatelje i njihove sobe u pozadini. Za mene je to bilo zabavno  i opuštajuće pa sam jedva čekala novi video poziv.

Za razliku od mene, moji roditelji su bili nervozni i slobodno mogu reći nepodnošljivi. Sve im je smetalo, gdje sam knjige ostavila, koliko zadaće imamo seka i ja i zašto to sve toliko dugo traje. A ja sam željela ovako dočekati kraj školske godine.

I onda su jednog dana odlučili da moram u školu. Opet rano buđenje, zbrka i strka. Mislila sam da neću moći izdržati, ali evo, idem već treći tjedan u školu i sve je opet po starom.

Objavljeno: lipanj 2020.

Moja škola je veliki objekt s mnoštvom prozora kroz koje prolaze zrake sunca i obasjavaju svaki kutak unutar nje. Međutim, ona je više nego obična zgrada. U njoj smo moj razred i ja jedna velika obitelj zajedno s našim profesorima i ostalim djelatnicima škole. To je mjesto druženja, mjesto gdje je svaki smijeh, ali i svaka suza podijeljena s prijateljima. U njoj zasigurno provedemo najljepše životno doba , stvaramo prve simpatije i prve ljubavi, pišemo prva pisma za Dan zaljubljenih i prve sročene ljubavne pjesme. Kada se začuje zvuk školskog zvona počinju čudnovate pustolovine u hrvatsku povijest, matematičku priču ili čak u London koje nam daruju naši učitelji dok nesebično prenose znanje. Zanimljivo je da postoje trenutci kada i oni najhrabriji barem jednom zadrhte. Da, i u školi drhtimo! Drhtimo pred njom, pred veličanstvenom i velikom školskom pločom. Ona je zapravo zrcalo koje nam govori koliko smo se odgovorno ponijeli prema obvezama koje su nam bile zadane. Pred njom postajemo mladi ljudi puni znanja, ali i odgovornosti. Kada bolje razmislim, možemo zapravo reći da je škola naš drugi dom.

Moje ime je Eva. U prvi razred krenula sam u Osnovnu školu Frana Krste Frankopana. Imala sam puno prijatelja, ali mi je prvi razred bio težak.

Prva prijateljica bila mi je Lena. S njom sam se družila još od vrtića. Najbolji prijatelj bio mi je Rafael i baš mi je žao što s njim više ne idem u razred. Prvi mi je razred bio najteži jer mi je sve bilo novo. Treći mi je razred bio najteži. Mijenjali smo puno učiteljica. Bile su to Tratinčica, Alisa, Željka, Ivana… Učiteljica koja mi je najviše ostala u sjećanju je učiteljica Željka. Učiteljica Željka bila mi je učiteljica u prvom razredu. Kada sam bila prvi razred, promatrala sam starije od sebe i jedva sam čekala da budem kao oni. Sjećam se i kada sam se utrkivala s Rafaelom tko će brže riješiti zadatke iz matematike. Jedno od lijepih sjećanja je i kada sam dobila diplomu za najbolju učenicu. Dobila sam i knjigu u kojoj je posvetu napisala učiteljica Ivana. U trećem smo razredu išli na Sljeme. Bojala sam se penjati na Sljeme jer je bilo jako strmo. Na Sljemenu smo se zabavljali i svake smo noći imali neke zabave. Organizirali smo Super talent. Moje prijateljice i ja smo osmislile koreografiju i plesale. Nismo pobijedile, ali smo se zabavile.Moja prva noć na Sljemenu bila mi je teška. Gledala sam kroz prozor prelijepu sliku Zagreba. Sve je bilo mračno, a prozori i svjetla su svjetlila. U tom trenu sam se sjetila svojih roditelja. Ipak, bilo je zanimljivo i dobro sam se zabavila. Ove školske godine krenula sam u novu školu. Nisam upoznala nove prijatelje jer su mi svi susjedi. Naša učiteljica zove se Ana. Puno sam naučila u ovoj školskoj godini. Bilo je zanimljivo, a najviše mi se svidjela geometrija.

Mislim da će peti razred biti stroži i teži od dosadašnjih razreda, ali vjerujem da će biti i puno događaja koji će mi ostati u lijepom sjećanju.

postavljeno: lipanj 2020.

PJESME